حمایت از عرضه‌کنندگان محصول در پلتفرم‌های کسب‌وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات

  • صفحه اصلی
  • حمایت از عرضه‌کنندگان محصول در پلتفرم‌های کسب‌وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات
مدارک مورد نیاز
سقف اهدای وام: 134 میلیون تومان
نرخ بهره: 5%
هدف از طرح: حمایت از پلتفرم های کسب و کار
تعداد مراحل پرداخت:
مدت تنفس: 12 ماه
مدت بازپرداخت: 36 ماه
  • دامنه شمول حمایت

کلیه عرضه‌کنندگان محصول (کالا/خدمت) بر بستر پلتفرم‌های اتصال کسب‌وکارهای خرد به‌طرف تقاضا جهت بهره‌مندی از تسهیلات بایستی شرایط زیر را داشته باشند:

  • در یکی از پلتفرم‌های برگزیده سازمان فعال باشند.
  • حداقل یک سفارش منجر به خرید در پلتفرم در یک سال گذشته داشته باشند.
  • دارای تایید پلتفرم مبنی بر ارائه تسهیلات به عرضه‌کننده مطابق با شرایط توافق شده در تفاهم‌نامه فی مابین شرکت دارنده پلتفرم و سازمان باشند.

تبصره ۱: در هر حوزه فعالیت حداکثر به عرضه‌کنندگان در ۵ پلتفرم برگزیده، ارائه می‌شود.

تبصره ۲: کد ملی هر عرضه‌کننده بر بستر پلتفرم بایستی به‌صورت آنلاین و از طریق API به سازمان ارائه شود.

تبصره ۳: پلتفرم‌های مورد تأیید باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • دارای توافق‌نامه با سازمان (با محوریت تعیین شرایط و تعداد عرضه‌کنندگان محصول (کالا/خدمت) موجود و تعهد شده بر بستر پلتفرم، شرایط دریافت تسهیلات و نظارت‌های مورد نیاز) باشند.
  • شرایط فنی را پذیرفته و از طریق اتصال استاندارد تعریف‌شده با سازمان در ارتباط باشند.

 

  • نوع و میزان تسهیلات حمایتی

میزان تسهیلات: حداکثر ۱۳۴ میلیون تومان با نرخ بهره ۵ درصد

دوره تنفس و بازپرداخت تسهیلات: ۳۶ ماه و پس از ۱۲ ماه دوره تنفس

تبصره ۴: برای دریافت تسهیلات بیش از ۶۰ میلیون تومان عرضه‌کننده بایستی ماهیت حقوقی داشته باشد؛ عرضه‌کنندگان حقوقی محصول بایستی نوپا باشند.

تبصره ۵: تسهیلات در دو قسط مساوی به فاصله زمانی حداقل چهار ماهه و قسط دوم به ازای انجام ۱۰۰ سفارش منجر به خرید پرداخت می‌شود.

  • شرایط و نحوه دریافت تسهیلات
  1. تایید پلتفرم به عنوان پلتفرم برگزیده در حوزه تعریف شده بر اساس شاخص‌های تدوین شده در هر حوزه توسط سازمان
  2. معرفی عرضه‌کننده به سازمان توسط پلتفرم بر اساس شاخص‌های اعلامی سازمان
  3. تایید طرح معرفی کسب‌وکار عرضه‌کننده توسط سازمان
  4. کد ملی و درآمد هر عرضه‌کننده بر بستر پلتفرم بایستی به‌صورت آنلاین و از طریق API به سازمان ارائه شود.

 

  • نظام وثایق

وثایق مورد نیاز برای این طرح بر اساس جدول زیر است:

سطح وثیقه

میزان تسهیلات(تومان)

وثیقه موردنیاز

سطح ۱

کمتر از ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰

چک با ظهر نویسی ۲ ضامن

سطح ۲

بیشتر از ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰

اوراق سهام قابل معامله در بازار اول/ اوراق خزانه/ ضمانت‌نامه معتبر بانکی/ ضمانت‌نامه صادره از صندوق نوآوری و شکوفایی و یا صندوق‌های پژوهشی و فناوری/ وثیقه ملکی

 

  • گردش کار دریافت تسهیلات

    • ثبت‌نام و بارگذاری اطلاعات موردنیاز در سامانه irantavanafarin.ito.gov.ir  توسط متقاضی
    • ارزیابی درخواست متقاضی توسط دبیرخانه در مدت‌زمان 15 روز کاری انجام می‌شود و برای تصمیم گیری به کارگروه تخصصی ارائه می شود.
    • کارگروه تخصصی نسبت به تصمیم گیری در مورد میزان تسهیلات و سایر شرایط ظرف 2 هفته اقدام می کند.
    • دبیرخانه موظف است در صورت مردود بودن طرح یا تقاضای تسهیلات، مراتب را به صورت کتبی یا از طریق سامانه و با ذکر دلایل به متقاضی اعلام کند.
    • در صورت تائید ویژگی ها، میزان و نوع بازپرداخت تسهیلات توسط وزیر محترم، ابلاغیه مرتبط با تسهیلات به عامل مالی جهت ارائه تسهیلات اعلام می‌گردد.
    • متقاضی مدارک موردنیاز را به عامل مالی ارائه می‌نماید.
    • عامل مالی موظف است حداکثر در 10 روز کاری به‌شرط کامل بودن مدارک، پس از اخذ استعلامات مرتبط با اعتبارسنجی متقاضی و تایید دبیرخانه مبنی بر آغاز اجرایی سازی طرح معرفی کسب‌وکار و به‌کارگیری نیروی انسانی تعهد شده توسط کسب‌وکار، مشروط به وجود اعتبار کافی اقدام به پرداخت تسهیلات نماید.

    تبصره 1: عامل مالی متعهد است پس از هر مرحله از پرداخت یا عدم پرداخت وام به متقاضی را به سازمان اطلاع دهد.